Eseménynaptár

Sajtóigazolvány
és tagjelentkezés

Shop

Shop

Ne dőlj be!

Így írtok ti

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Közösségépítés és nyílt társadalom – internetes kommunikáció

A Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete (DUE) második évben indította Civil Kommunikációs Akadémiáját a magyarországi civil szervezetek számára. Három alkalmon keresztül 4-4 előadó képzi a civileket a jobb kommunikáció érdekében.

Internetről és közösségi médiáról beszélt az első rendezvényen, 2011. január 12-én Intődy Gábor (Vodafone Magyarország), Ferling József (Ferling PR Ügynökség), Szilágyi Árpád (Magyar Rádió – Netidők), Borek András (médiakutató). Borek András médiakutató előadásának összefoglalóját olvashatjátok.

 

A társadalom pillérei a civilek, a gazdaság és a politika, ennek a háromnak a fejlődése érdekesen alakult. A társadalmi kontrollt mindig a civil szféra adja, és az értékeket is az teremti meg. Mindig a „személyes viszketéssel” kezdődik az egész, majd az illető nekiáll közösséget építeni, és visszahat a társadalomra, amiben élünk. Korábban mindig egyirányú volt a kommunikáció (read-only), de ma már a tartalom előállítói is lehetünk (read-write). A médiaipar gazdasági szereplő, és csak akkor működik manipuláció nélkül, ha a társadalom bünteti.

Az internet mindössze 5000 napos, de Magyarországon ennél kevesebb (1200?). A web 2.0 a közösségek interneten leképezett megvalósulása. A fanatikusok és a független közösségek együtt hoznak létre alkotóerőt. A közösségépítés nem mindig sikeres, csak akkor válik azzá, ha valami összetartozóvá teszi őket. A legfontosabb visszacsatolás a bizalom. Az egésznek a kovásza pedig a kommunikáció.

Egy ilyen lehetőséggel élt Barack Obama, hogy mozgósította a fanatikusokat. A közösségi vezető is egy fontos csapágy, mert azonosítják vele az egészet. Egyszerű célokat kell megfogalmaznunk.

Hálózati műfajként említette a Tumblrt és a Postr-t, ahol a minket érdeklő blogbejegyzéseket kedvencelhetjük, továbboszthatjuk. Szerinte a Postr nem tölti be Magyarországon azt a funkcióját, mert akit ez a műfaj érdekel, az már fenn van Tumblr-en.

Hogy a twitter mire jó, azt az iráni választásokon értette meg. Az összes nagy hírügynökség a twitterről gyűjtötte be az információkat. Úgy működik, mint egy nagy hírügynökség, csak itt a híreket a felhasználók írják. Ha írunk egy blogbejegyzést, azt már lehet, hogy előtte sokan megírták twitteren és elavulttá vált. Fontos rá odafigyelni, mert egy gyorsan változó csatorna.

A továbbiakban beszélt még a fórumokról, levlistákról, IRC-ről. Konfliktusok minden közösségben felmerülnek, ennek megoldásában a hangadók tudnak segíteni. Érdemes ezeket dokumentálni, hogy az utódok is okuljanak a hibákból. A vezetők függővé válhatnak saját közösségüktől.

A pénzügyi szponzorok mellett fontosak a lelki szponzorok. A neten kívül is legyen élet, hiába interneten szerveződik a társaság, offline találkozók is legyenek.

 

(Habók Lilla, meetoff.eu)

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság