Eseménynaptár

Sajtóigazolvány
és tagjelentkezés

Shop

Shop

Így írtok ti

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Közösségépítés és nyílt társadalom – internetes kommunikáció

A Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete (DUE) második évben indította Civil Kommunikációs Akadémiáját a magyarországi civil szervezetek számára. Három alkalmon keresztül 4-4 előadó képzi a civileket a jobb kommunikáció érdekében.

Internetről és közösségi médiáról beszélt az első rendezvényen, 2011. január 12-én Intődy Gábor (Vodafone Magyarország), Ferling József (Ferling PR Ügynökség), Szilágyi Árpád (Magyar Rádió – Netidők), Borek András (médiakutató). Borek András médiakutató előadásának összefoglalóját olvashatjátok.

 

A társadalom pillérei a civilek, a gazdaság és a politika, ennek a háromnak a fejlődése érdekesen alakult. A társadalmi kontrollt mindig a civil szféra adja, és az értékeket is az teremti meg. Mindig a „személyes viszketéssel” kezdődik az egész, majd az illető nekiáll közösséget építeni, és visszahat a társadalomra, amiben élünk. Korábban mindig egyirányú volt a kommunikáció (read-only), de ma már a tartalom előállítói is lehetünk (read-write). A médiaipar gazdasági szereplő, és csak akkor működik manipuláció nélkül, ha a társadalom bünteti.

Az internet mindössze 5000 napos, de Magyarországon ennél kevesebb (1200?). A web 2.0 a közösségek interneten leképezett megvalósulása. A fanatikusok és a független közösségek együtt hoznak létre alkotóerőt. A közösségépítés nem mindig sikeres, csak akkor válik azzá, ha valami összetartozóvá teszi őket. A legfontosabb visszacsatolás a bizalom. Az egésznek a kovásza pedig a kommunikáció.

Egy ilyen lehetőséggel élt Barack Obama, hogy mozgósította a fanatikusokat. A közösségi vezető is egy fontos csapágy, mert azonosítják vele az egészet. Egyszerű célokat kell megfogalmaznunk.

Hálózati műfajként említette a Tumblrt és a Postr-t, ahol a minket érdeklő blogbejegyzéseket kedvencelhetjük, továbboszthatjuk. Szerinte a Postr nem tölti be Magyarországon azt a funkcióját, mert akit ez a műfaj érdekel, az már fenn van Tumblr-en.

Hogy a twitter mire jó, azt az iráni választásokon értette meg. Az összes nagy hírügynökség a twitterről gyűjtötte be az információkat. Úgy működik, mint egy nagy hírügynökség, csak itt a híreket a felhasználók írják. Ha írunk egy blogbejegyzést, azt már lehet, hogy előtte sokan megírták twitteren és elavulttá vált. Fontos rá odafigyelni, mert egy gyorsan változó csatorna.

A továbbiakban beszélt még a fórumokról, levlistákról, IRC-ről. Konfliktusok minden közösségben felmerülnek, ennek megoldásában a hangadók tudnak segíteni. Érdemes ezeket dokumentálni, hogy az utódok is okuljanak a hibákból. A vezetők függővé válhatnak saját közösségüktől.

A pénzügyi szponzorok mellett fontosak a lelki szponzorok. A neten kívül is legyen élet, hiába interneten szerveződik a társaság, offline találkozók is legyenek.

 

(Habók Lilla, meetoff.eu)

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság