Eseménynaptár

Sajtóigazolvány
és tagjelentkezés

Shop

Shop

Így írtok ti

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Sztárok, fogyasztóvédelem, divat

Médiasztárok és médiában szereplő sztárok egyaránt ellátogattak a DUE V. Diák-Médiafesztiváljára, amelyet az egyesület a tavaszi sajtófesztivál jól bevált helyszínén, a budapesti Pataky Művelődési Központban rendezett meg szeptember 30-án.

A közel négyszáz diákot vonzó egész napos programon minden előzetesen magát akkreditáló érdeklődő ingyen vehetett részt.

Médiasztárok és médiában szereplő sztárok egyaránt ellátogattak a DUE V. Diák-Médiafesztiváljára, amelyet az egyesület a tavaszi sajtófesztivál jól bevált helyszínén, a budapesti Pataky Művelődési Központban rendezett meg szeptember 30-án. A közel négyszáz diákot vonzó egész napos programon minden előzetesen magát akkreditáló érdeklődő ingyen vehetett részt.

Barátok közt kezdődött a nap, hiszen az RTL Klub népszerű sorozatának talán két legszebb hölgye, a Noémit megformáló Csifó Dorina, és az úgymond civilben is szépségkirálynői címet elnyert Balogh Edina, azaz Kinga volt a fesztivál vendége. A sztárok elmondták, hogy gyakran igen hosszú, fárasztó forgatási napokat kell végigjátszaniuk, nem ritkán úgy, hogy másnap mindketten tanulmányi kötelezettségüknek kell eleget tenniük. A nehéz munka azonban élvezetes, sőt néhány felvett jelenet különösen emlékezetes – mondta el Dorina, előtte pedig Edina.

Miután a Barátok közt sztárjai minden eléjük tartott rajongó füzetét aláírták, a rendezvény fő témájával, a fogyasztóvédelemmel folytatódott a program. A fiatalok egyre gyakrabban vásárolnak az interneten, az e-kereskedelem azonban igen kockázatos, ezért érdemes ismerni és betartani azokat a szabályokat, illetve jogokat, amelyekről az Országos Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség hellyettes szóvivője beszélt a diák-médiafesztivál közönségének. Siklósi Máté felhívta a figyelmet arra, hogy online vásárlás esetén a kereskedők nyolc napig kötelesek visszavenni a vásárolt terméket, ami bizony nem mindig olyan, amilyen a képen volt. Hozzátette: ilyenkor is segíthet a főfelügyelőség.

A diák-médiafeszitválon médiatankönyv-bemutatót is rendezett a DUE a Pauz-Westermann Kiadó közreműködésével, az idei médiatáborban óriási sikert aratott Klobusitzky György, a Rendőrtiszti Főiskola adjunktusa pedig most sem okozott csalódást látványos drogprevenciós előadásával.

Mozgókép és médiaismeret – ezt a tantárgyat már minden iskolás ismeri. Vagy mágsem? A fesztiválon erre is választ keresett a DUE. Az ELTE egyetemi tanára, Hartai László arról szólt, hogy miről érdemes beszélni egy iskolai médiaórán?

Nem csak nézünk, de olvasunk is. Vagy nem? Ha nem, akkor ezen akar változtatni a Népszabadság által is felkarolt HÍD, azaz a Hírlapot a diákoknak újságolvasás-népszerűsítési program, amelyről Skriba Judit, a napilap kommunikációs igazgatója beszélt a fesztiválközönségnek. Ezzel egyidőben Varga G. Gábor, a Vasárnapi Blikk munkatársa maroknyi közönségének fogyasztóvédelmi tréninget tartott.

Egy patológián látott máj és tüdő volt az utolsó csepp a pohárban Várkonyi Andreánál. A TV2 Tények című hírműsorának vezetőjéről talán sokan nem tudják, hogy eredetileg belgyógyász. Ebbéli minőségében az egészséges életmódra, a rendszeres testmozgásra buzdította a diákokat, beszélve arról is, hogy nem feltétlenül kell engedni a haverok káros hatásának.

A hazai médiavilág egyik legkiegyensúlyozottabb, értékteremtő képviselője Kepes András is nagy sikert aratott a Diák-Médiafesztiválon. A riporter RTL Klubon startoló műsora, a Világfalu a tőlünk különböző messzi kultúrákat mutatja be, bár Kepes András arra is felhívta a figyelmet, hogy a sajátunkat sem ismerjük eléggé.

A fesztivált támogató Tripumh divatbemutatója igazi showal lepte meg a közönségtalálkozókban megfáradt diáksereget. Ebből az alkalomból a Triumph-pályázat első helyezettjének, Habók Lillának és csapatának, Darabos Zsoltnak, Gidró Tímeának, Valentinyi Nórának, Rigó Zsófiának és Goitein Gergelynek díjat adott át Virág Ferenc, az exkluzív fehérneműcég marketingvezetője. A Diák-Médiafesztivál záró attrakciója az első Megasztár győztese, Tóth Vera fellépése volt.

A rendezvény fő támogatója az RTL Klub, kiemelt programtámogatója az Ifjúsági, Szociális és Családügyi és Esélyegyenlőségi Minisztérium. A fogyasztóvédelmi képzést az Európai Unió támogatta.

Herczeg Zsolt

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság