Eseménynaptár

Sajtóigazolvány
és tagjelentkezés

Shop

Shop

Így írtok ti

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Hogyan mentsem meg a félévem?

Nos, mivel már benne vagyunk a tanév harmadik hónapjában és lassan közeleg a félév, amíg még van lehetőség, addig adunk pár tanácsot, amivel feltornászhatjátok a jegyeiteket még január előtt.

Sajnos nem mindenkinek úgy telik eddig az idei tanév, mint ahogy szeretné és a jegyei sem a legjobbak. Ne aggódjatok, nincs még minden veszve, hiszen még 2 hónapotok biztos van a javításra. A legfontosabb dolog, hogy sosem szabad pánikba esni, mivel az csak rontja a helyzeteteket.

A nyugodtságon kívül az első dolog az, hogy szelektáljunk. Tudjuk saját magunkról, hogy miben vagyunk jobbak és mi érdekel minket és mivel szeretnénk később foglalkozni. Fektessünk hangsúlyt inkább ezekre a tárgyakra. Ez nem jelenti azt, hogy a többit ott kell hagyni, hiszen minden tudásra szükségünk lehet, egyszerűen csak tudjuk mire mennyi időt és energiát kell szánni.
Készítsünk minőségi jegyzeteket! Egy jegyzet nem attól lesz jegyzet, hogy tartalmaz minden egyes információt mindenről, hanem azokat tartalmazza, amik fontosak. Ha a tanár irat órán az egy tökéletes kiindulópont, mivel tudjuk mit fog kérni, mire kell számítani. Ezt a jegyzetet tudjuk a saját szánk íze szerint tovább formálni, akár saját gondolatokkal, színes kiemeléssel, buborékokkal vagy bármivel, ami segít nekünk. Ha viszont a saját lábunkra kell állnunk, semmi gond sincsen, mivel itt teljesen mi tudjuk alakítani az irományt a saját gondolkodásmódunknak megfélően. Próbáljunk a tankönyv vagy az internet, esetleg osztálytársak segítségével kigyűjteni minden fontos információt az anyagról, majd ezt formázni.
Ha már a jegyzeteink megvannak, próbáljuk a leghatékonyabban memorizálni őket! Ilyenkor célszerű a telefonunkat, laptopunkat távol tartani magunktól, (ha itt vannak a jegyzetek egyszerűen kapcsoljuk ki a netet vagy némítsunk mindent), hogy minél gyorsabban megjegyezzük a megtanulandó dolgokat.


Érdeklődjünk az anyag iránt. Elhiszem, nagyon sokatokat nem izgat mi történt száz, akár ezer évvel ezelőtt, de rendkívül meg tudja könnyíteni a dolgotokat, ha egy kicsit beleélitek magatokat a tanulnivalóba. Üljetek össze akár többen és kezdjetek el beszélgetni az anyagról. Keressetek ok-okozati összefüggéseket és a miértekre találjátok meg a válaszokat! Nyilván ez leginkább a humán tárgyaknál működik és egy matekban nem valószínű, hogy olyan sok a miért, de abban is meglehet találni azt a dolgot, ami megfog bennünket. Keressünk egy, vagy több olyan dolgot, amit könnyen megjegyzünk, és ahhoz próbáljuk kötni a többit.


Sose vigyük túlzásba! Talán ez a legkellemesebb tanács az összes közül, de a pihenés és a szünetek tartása ugyanolyan fontos, mint a tanulásra szánt idő. Mivel az agyad 25 percnél tovább nem képes hatékonyan összpontosítani, érdemes ilyenkor beiktatni egy 5 perces szünetet, majd folytatni.


Találjuk meg a legmegfelelőbb időt a tanulásra! Ez valakinek reggel van, másoknak viszont lehet akár késő éjszaka is. Ebben az időben próbáljuk meg a legtöbb időt fordítani az anyag elsajátítására. Fontos, hogy a megfelelő alvásmennyiséget mindig tartsuk be, hiszen nélküle az a 25 perc is vészesen fogyni kezd.


Az utolsó dolog pedig az, hogy ütemezzünk, és ne hagyjuk, hogy kifussunk az időből! Rémesen rossz dolog tud lenni, hogy egy-egy nagyobb dolgozatra csak előző nap este kezdünk el tanulni és már mielőtt elkezdjük, elfog a pánik. Tehát ha tudjuk, hogy több dolgot is meg kell tanulnunk, ne hagyjuk az utolsó pillanatra és ne legyünk restek elkezdeni akár több nappal előtte.

                                                                                                          (Lendvai Martin)

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság