Eseménynaptár

Sajtóigazolvány
és tagjelentkezés

Shop

Shop

Így írtok ti

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Mit ellenőriznek a látni és látszani kampány során?

Rövidlátás (myopia) esetén a közeli tárgyak jól láthatók, a távoli dolgok, alakok körvonalai azonban
elmosódottak, homályosak. De van megoldás!

 Ilyen esetben problémát jelenthet akár a néhány méterre lévő családtag, ismerős felismerése is. A megfelelő szemüveges korrekció megoldja az ilyen jellegű fénytörési hibát. Távollátáskor (hypermetropia) a szem a távoli tárgyakat, alakokat tisztán és élesen láthatja. A közeli (1-1,5 méteren belüli) dolgok azonban gyakran életlenek, homályosak. 40 év felett ez a hatás tovább erősödik, mivel a szem fiziológiája változik, alkalmazkodóképessége csökken. A jó szemüveg tiszta, éles képet ad a közeli tárgyakról is. Tórikus korrekcióra abban az esetben van szükség, ha a látott kép nem pontszerűen éles, a tárgy vagy alak körvonala elmosódott, akár közelre, akár távolra tekintünk. A szakember néhány perc alatt meg tudja állapítani, hogy milyen tengelyállásnál szükséges korrigálni ahhoz, hogy ismét éles képet kapjunk a világról. Ez a fajta fénytörési hiba kombinálódhat rövid és távollátással is.

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság