Eseménynaptár

Sajtóigazolvány
és tagjelentkezés

Shop

Shop

Ne dőlj be!

Így írtok ti

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Sztárok, média, címlapok

2008-ban nyolcadik alkalommal rendezte meg a DUE a Diák-médiatalálkozót, de először tartottuk meg a CÍMLAP+ARC diáklap szépségversenyt. A fesztivál a BKF körépületében volt, a résztvevők számos érdekes előadást hallhattak, sőt kérdezhettek is a vendégektől.

Címlap+Arc – idén először

Az idei fesztivál legnagyobb újdonsága minden bizonnyal a Címlap+Arc diáklap szépségverseny volt. A versenyt a DUE Tallózóban és a DUE Online-on is előre meghirdettük, középiskolák, valamint felsőoktatási intézmények nevezhették be lapjaikat. A kiállított címlapok és plakáttervek közül a háromtagú zsűri, Réz András, író, filmesztéta, Zala Orsolya, a DUE Tallózó főszerkesztője, és Demeter Erika grafikus választotta ki az 5-5 legjobbat. A kiválasztott lapok képviselői 1 percben bemutatkozhattak a színpadon is. A Réz András vezette ítélőbizottság hosszas tanácskozás után a program zárásaként hirdette ki a következő eredményt: a felsőoktatási kategória nyertese a BME Káté című lapja lett, míg középiskolás kategóriában a Hajnóczy József Kollégium lapja, a Kredenc nyert. A díjazottak anyagi hozzájárulást kapnak következő lapszámuk megjelentetéséhez, valamint a DUE nyári szaktáborában is kedvezményesen vehetnek részt. A közönség is szavazhatott a neki tetsző tervre. A közönségdíjat a BKF lapja, a komm’ nyerte el, egy mobiltelefont vihettek haza, valamint ők is kedvezményt kapnak a nyári tábor árából.

Diák-médiafesztivál – idén nyolcadszor

A fesztivál hivatalosan 10 órától várta a látogatókat, de már fél órával a kapunyitás előtt is tolongtak a BKF körépületének második emeletén. A kapunyitás és a regisztráció után féltizenegykor Dr. Vass László, a BKF rektora és Kecskés István, a DUE elnöke köszöntötte a vendégeket. Az első szakmai beszélgetés az Internet és a nyomtatott sajtó viszonyáról, hasonlóságairól és különbségeiről szólt. Haszán Zoltántól, az Index és Várkonyi Ivántól a Népszabadság munkatársaitól megtudhattuk, mit gondolnak az Internet és a nyomtatott sajtó jövőéről, melyik médiumnak mi a gyengéje és mi az erőssége.

A programban az újságírókat Herczku Tünde, a nyíregyházi Esélyek Házának irodavezetője követte, aki az esélyegyenlőség és a média kapcsolatáról beszélt. Hangsúlyozta, hogy az esélyegyenlőség és az egyenlő bánásmód még mindig nem kap elég nagy szerepet a médiában, pedig erre nagy szükség van. Elhozott néhányat egy esélyegyenlőségi témájú plakátverseny nyertes alkotásaiból és pályázati lehetőségekre is felhívta a figyelmet.

A következő előadás a „Márkahű fiatalok” címet kapta. Iglódi Csaba, a Magyar Fogyasztó Platform elnöke beszélt a márkák és a márkás holmik hétköznapokban betöltött szerepéről és arról is, hogyan befolyásolja a család vásárlási szokásait a fiatalok márkák iránti elkötelezettsége. Az előadás végén az is kiderült, hogy nem csak a fiatalok hűek a márkákhoz, hanem bizony a márkák is hűek a fiatalokhoz.

Az ebédszünet után Monspart Sarolta, "a sport nagyasszonya" következett, akivel arra kerestük a választ, vajon egészséges-e az ifjúság. A hatalmas tapsot kapó előadó közvetlen stílusával, vicces képeivel és érdekes előadásával nyerte el a közönség elismerését. De nem csak a rekeszizmokat mozgatta meg, de az előadás végén rövid ülőtornával is felfrissítette hallgatóságát.

Monspart Saroltát Henter Izabella dietetikus követte, akitől azt tudhattuk meg, hogyan készülnek a „meki” ételei és mit tesznek az étteremláncnál azért, hogy egészséges ételek kerüljenek a tálcára. Hallhattunk a csomagolásokon látható kalóriatáblázatokról, a transz-zsírsavakról és megtudhattuk azt is, hány millió hamburger fogyott eddig a 20 éves mekiben.

Sas István reklámszakember, pszichológus előadását szintén vastapssal jutalmazta a közönség. Az előadó filmekkel, klippekkel és képekkel illusztrálta és definiálta többek között a „király”, „cool”, „állat” fogalmakat. Az előadásból kiderült, hogy nem a reklámszakemberek, hanem a fiatalok alakítják a reklámokat és a „cooltúrát”.

A következő előadás ahhoz adott tanácsokat, hogy hogyan lehetünk tudatos fogyasztók, és hogyan védekezhetünk az ügyeskedő boltok ellen. Mihálovics András, a Gazdasági Versenyhivatal sajtóreferense számos példát említett arról, hogyan próbálják a boltok megtéveszteni, vagy félretájékoztatni a vásárlókat.

Az utolsó szakmai program vendégei a TV2 Mokka című műsorának új műsorvezetői, Demcsák Zsuzsa és Kárász Róbert voltak. A közönségtalálkozón megismerhettük az új műsorvezetők napirendjét, megtudhattuk, mi a dolguk a Mokkában, ha nem adásban vannak és beszéltek a kereskedelmi tévék közti komoly versenyről is.
 
A nap során a résztvevők a CIBEZZ sarokban elektronikus képeslapot készíthettek és a Coke-bárban frissítőként ajándék üdítőt is kaptak.

Korpa Melinda

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság