Eseménynaptár

Sajtóigazolvány
és tagjelentkezés

Shop

Shop

Ne dőlj be!

ne-dolj-be

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Mi az a PayPal és miért jó?

A PayPal egy meglévő banki infrastruktúrára épülő internetes fizetési rendszer, ami lehetővé teszi az internetes bolt üzemeltetőknek az egyszerű és biztonságos pénzfogadást, valamint a felhasználóknak az egyszerű fizetést. 2019. november, DUE Online

Felhasználói oldalról előny, hogy a vásárlás nem jár extra költséggel, és a tranzakciók visszavonhatóak. Ez azt jelenti, hogy ha nem kaptuk meg a rendelt terméket, vagy nem azt kaptuk, amit vártunk, akkor a PayPal rendszer fogja „behajtani” az eladón az összeget.

Ezzel elkerülhetők az internetes csalók, mivel legyen szó bármekkora összegről is, visszakapjuk, ha nem, vagy nem megfelelő ellenszolgáltatást kapunk a pénzünkért. És mint említettem, mindez ingyenes számunkra.

A regisztrálni a https://www.paypal.com/ oldalon lehet. Meg kell adnunk a rendszer által kért adatokat: az e-mail címünket, a nevünket és címünket, valamint a telefonszámunkat, és egy jelszót. Az e-mail cím és jelszó alapján tudunk belépni később a rendszerbe. Ezen adatok megadásával kész is a regisztrációnk. A vásárláshoz meg kell adni rendszerben egy bankkártyát is. Ezt bejelentkezés után a Profile menü Add or Edit Credit Card menüpontjában tudjuk megtenni. A rendszer elég sok kártyatípust támogat, közük az itthon népszerű Maestro, Mastercard és Visa típusú kártyákat is. A közhiedelemmel ellentétben nem elvárás, hogy legyen a kártya hátoldalán internetes vásárlásra jogosító CCV kód. Tehát ez egy biztonságos módszer lehet azoknak is, akiknek olyan kártyájuk van, ami nem alkalmas internetes fizetésre.

A kártya felvétele azonban nem kötelező, banki átutalással is juttathatunk pénzt a PayPal fiókunkba, ekkor úgy működik a fiók, mint egy bankszámla. Azonban, ha felvisszük a bankkártyánkat is, akkor rugalmasabb lesz a rendszer használata. A PayPal segítségével átutalásokat is fogadhatunk. Ehhez meg kell adnunk egy bankszámlát is, amennyiben a beérkező utalásokat kézzel fogható pénzzé szeretnénk konvertálni. Ez szintén a Profile menü alatt végezhető el, méghozzá az Add or Edit bank account menüpont alatt.

Biztonsági okokból a fiókunk alapértelmezetten limitált státuszban lesz. Ez azt jelenti, hogy egy bizonyos összeg felett nem lehetséges utalást indítani vagy fogadni. Ez szintén a csalások kiszűrése miatt van bevezetve. A limitáció úgy oldható fel, hogy ellenőriztetjük személyazonosságunkat. Ez úgy működik, hogy a személyigazolványunkat be kell scannelni és fel kell tölteni a PayPal fiók megfelelő menüjében (Overview fülön a status melletti mező szövegére kattintva előjön az ellenőrzési folyamat menüpont). Továbbá a banki adatok hitelességének ellenőrzésére egy számlakivonatot is fel kell tölteni. A számlakivonatnál fontos, hogy ugyanarra a postai címre szóljon, mint amely segítségével regisztráltunk.

Regisztráció után élvezhetjük a PayPal nyújtotta szolgáltatásokat.

A vásárlás egyszerű. A PayPal fizetési mód kiválasztása után a bolt átirányít bennünket a PayPal fizető felületére, ahol be kell jelentkeznünk a tranzakció jóváhagyásához. Ha a PayPal fiókunkban nincs elég összeg, akkor a rendszer a társított bankkártyáról veszi le a pénzt, ha pedig van valamennyi, de nem elég, akkor választhatjuk azt az opciót, hogy a számlán lévő pénz felhasználásával történjen a kifizetés, a fennmaradó részt pedig kártyáról vonja le.

Ha problémánk adódott, akkor a Resolution center menüben jelenthetünk egy tranzakciót. A tranzakció jelentésénél első körben ki kell választanunk, hogy nem engedélyezett tranzakciót szeretnénk jelenteni (valaki más vásárolt a nevünkben) vagy termékkel kapcsolatos tranzakciót. A termékkel kapcsolatos bejelentés úgy működik, hogy megadjuk a tranzakció azonosítóját, ezután a rendszer az eladónak jelenti, hogy probléma adódott a termékkel kapcsolatban. Ekkor 20 nap türelmi idő áll rendelkezésére az eladónak, hogy megoldja a problémát. 20 nap után, ha nem nyilatkozunk a probléma megoldással kapcsolatban, akkor a rendszer lezárja az ügyet, azonban ha a probléma felvetése után 7 nappal azt mondjuk, hogy vissza szeretnénk kérni a pénzünket, mert az eladó megoldása nem felel meg, akkor 30 napon belül a rendszer vissza fogja utalni az összeget, amit aztán az eladón valamilyen módszerekkel be fognak hajtani.

A PayPal jó, mert segítségével kiszűrhetők az online csalók. Éppen ezért olyan aukciós rendszeren keresztül, amely nem biztosít lehetőséget PayPal használatára, nem érdemes vásárolni.

 

2019. november 10.

 

A cikkben foglalt nézetek a szerzők nézetei, azok semmiképpen sem tekinthetők az Európai Bizottság vagy a Belügyminisztérium hivatalos állásfoglalásának, továbbá sem az Európai Bizottság, sem a Belügyminisztérium nem tehető felelőssé azokért, illetve az abban foglaltakért.

A cikk a BBA-5.1.6/2-2017-00003 számú projekt keretében készült.

 

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság