Eseménynaptár

Sajtóigazolvány
és tagjelentkezés

Shop

Shop

Így írtok ti

DUE Almanach

Due Tallózó

Due rádió

Médiatár

Médiatár

DUE Média Archívum

DUE Média Archívum

Due Médiaügynökség

Tudod, hogy mit veszel?

Tudtad-e, hogy míg Nyugat-Európában a havi bér 15-20%-a megy el a lakás- és élelmiszer kiadásokra, addig Magyarországon a fizetések 70%-ával történik ugyanez? Netán gondolkoztál azon valaha, hogy miért vannak csokik kitéve a kassza elé?

 

A Fogyasztóvédelmi Hatóság segítségével most elviszünk titeket az áruházak piszkos kis trükkjeinek kelléktárába. Öveket bekapcsolni. Akciós lesz.

AKCIÓ

Ez az a felirat, ami egyszerűen képes nyakon vágni a legprecízebb bevásárló listát is. Az emberek szeretnek engedni a kísértésnek, ezt pedig a marketingesek nagyon jól tudják. A változatos akciók (amik általában annyira akciók, mint amennyire az egér elefánt) folyamatos impulzust biztosítanak a gonosz kis hangnak, ami azt suttogja, hogy „vedd meg, vedd meg!”

 

Az ördög, meg a részletek

Egy nagyáruház trükkösen van berendezve. A pékségek általában hátul vannak. Miért? Mert ha csak egy kiló kenyérért ugranál be, akkor legalább nézd végig az összes terméket, amíg oda nem érsz. „Jé, milyen olcsó kabát!” és kész, ennyi. Áruház vs. Te: 1-0. A pénztárhoz sem véletlenül kerültek a csokik, egy háromperces sorban állás közben folyamatosan az arcodba nevet egy halom édesség, hát akkor már csak odanyúlsz és leveszel egyet. És már van egy kiló kenyered, egy kabátod meg egy csokid. Áruház vs. Te: 2-0

 

Ne hagyd magad!

Ha a marketingeseken múlna, akkor valószínűleg az utolsó filléredet is elszednék tőled, amíg eljutsz a kasszáig, ezért aztán van néhány tipp, amit inkább fogadj meg, mert anyagilag megéri:

1. Legyél határozott! Ha van egy listád, akkor ragaszkodj hozzá, ha elcsábulsz, akkor buktad.

2. Tervezz előre! Mielőtt egy nagyobb kiadásra kerül a sor (például műszaki eszköz), nézz utána, hogy mi a legjobb ajánlat, ne úgy menj be, hogy „á, majd kinézek valamit”, mert már a csomagolás is képes lehet arra, hogy elterelje a figyelmedet.

3. Figyelj, hogy kinél vásárolsz! A pokrócos-aluljárós nyugdíjas, meg az utcai „olcsón adom” srác nem a te embered. Miért? Mert ha a cucc nem működik (és általában nem működik), akkor nincs kinél reklamálni, bukod az egészet.

4. Javíttatni, amit lehet. Bár nem divat, néha megéri egy-egy megbízhatóbb eszközünket szervizbe vinni, mint rögtön egy újat venni. Ha a laptop üzemideje már nagyon kevés, akkor érdemes egy új akkumulátort venni, mert majd’ százezer forintot is lehet vele spórolni, ráadásul nincs adatvesztés sem. Ha mindenképpen újat kell venni, akkor az lehetőleg legyen tartós, javítható.

5. Legyél környezettudatos! Egy nagyobb vásárlás után annyi műanyag zacskó marad, hogy egy fél házat be lehetne csomagolni vele. Nem elég, hogy szemét, de még káros is a környezetre. Ha teheted, vigyél magaddal egy erős táskát, abba pakolj!

 

Mi történik, ha elégedetlenek vagyunk?

Ha úgy érzed, félrevezettek, akkor reklamálhatsz. A blokkal tudod bizonyítani, hogy az adott áruházban vetted a hibás terméket. Ha nem akarják kicserélni, vagy nem engedik levásárolni a termék árát, akkor fordulhatsz a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz.

Due Médiahálózat- a diákújságíró egyesület. Közösség. Tehetség. Barátság