Versíró versennyel, ökocímkés ajándékokkal és fotófallal várták a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. munkatársai a diákokat az Akvárium Klubban, a 28. Országos Ifjúsági Sajtófesztiválon és Klímanapon.
Kiadványaikkal és szórólapjaikkal mutatták be miért érdemes ökocímkés terméket vagy szolgáltatást választani. A Társaság standjánál több tucat vers született a Keresd a jelet! jeligére. A legjobbakat EU ökocímkés – Ecolabel vagy Környezetbarát Termék védjeggyel ellátott termékekkel díjazták. Azokat a diákokat is megajándékozták, akik ökocímkés képeslapot küldtek az ismerőseiknek.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy sokan most először találkoztak a védjegyekkel, de voltak olyanok is, akik már ismerték és tudatosan keresik a boltokban ezeket a jelöléseket. A reklámokkal zsúfolt információáradatban, a hatalmas árudömpingben eligazodni azonban meglehetősen nehéz. Ahhoz, hogy környezettudatos fogyasztói döntéseket hozhassunk, megbízható információkra van szükségünk. Ebben nyújtanak hiteles segítséget az ökocímkék.
Az ökocímke igazolja, hogy egy termék vagy szolgáltatás környezetkímélő. A környezetbarát termékek és szolgáltatások minősítését szigorú követelmény- és feltételrendszerhez kötik a minősítő bizottságok szakértői. Odaítéléskor figyelembe veszik a termék vagy szolgáltatás életútja során a levegőre, a vízre, a talajra és az emberi egészségre gyakorolt hatását, a nyersanyagok kitermelésétől az előállításon át a használatig, majd a keletkező hulladék kezeléséig.
A környezettudatosság a jövőnk iránt érzett egyfajta elkötelezettséget jelent. Azzal, hogy egy terméket megveszünk, nemcsak az adott árut, az előállítóját és a forgalmazóját támogatjuk, hanem azt a környezetbarát technológiát, életmódot és szemléletet is, amit az képvisel. Ezért ne sajnáljuk az időt, hogy utánanézzünk egy terméknek, a gyártójának, hiszen vásárlóként az egészséges termék, a környezet védelme mellett, vagy éppen ellene tesszük le a voksunkat.
Forrás: Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft.