A FiveUP applikáció általános iskolai diákoknak nyújt hatékony és szórakoztató segítséget az órákon tanult anyag rögzítéséhez. A készítők azt ígérik, az alkalmazással a tanulás szórakoztató és játékos. A DUE Online-nak Kárándi Aliz, a FiveUp ügyvezetője mesélt az ötletről és a projekt indulásáról.
„Az applikáció ötlete 2017. március 15-én fogalmazódott meg bennem, igazából egy mondat, amit tehetetlenségemben mondtam a gyerekeimnek” – kezdi beszámológát Kárándi Aliz. Mint meséli, egy szombati napon a gyerekei egész nap telefonoztak, nyomkodták a tabletet, böngészték a közösségi médiát és játszottak. A tanulás pedig háttérbe szorult.
A nap végén, mikor már nagyon zavart Alizt gyermekei viselkedése, elhangzott a mondat, mely megalapozta a tanulást segítő alkalmazás ötletét:
„Ha lenne olyan alkalmazás, ami blokkolná az összes futó alkalmazásotokat és tanulásra kényszerítene, én lennék a legelső anyuka, aki letöltené és fizetne érte.”
„Itt fogalmazódott meg bennem az a probléma, hogy mennyire sokat használják a technikát, de miért is ne lehetne ezt értelmes dologra használni” – árulta el az ügyvezető, hozzátéve: „egész este olyan alkalmazásokat kerestem, amivel tanulhatnának a gyermekeim. Olyat kerestem, ami osztályokra, tantárgyakra, ezen belül témakörökre van lebontva, hogy egyszerűen, gyorsan és hatásosan tudjanak gyakorolni.
Nem egy újabb játékot akartam találni nekik, hanem egy olyan magyar nyelvű szoftvert szerettem volna, amivel a tanórán megszerzett tudását ellenőrizhetik és gyakorolhatják.”
Mivel ilyet nem talált, másnap több ismerősével beszélt, akik hasonló problémával küzdöttek: a gyerekek többet kütyüznek, mint tanulnak.
Kárándi Aliz elmondta: amíg a gyerekek alsó tagozatosak voltak, a napközi otthon miatt egész héten nem hozták haza a tanulni, gyakorolni valót, és csak hétvégén szembesült azzal, hol járnak, esetleg milyen lemaradásuk van.
Sokszor órákon át tanultak egy-egy témazáróra, de mégsem úgy sikerült, ahogy szerették volna. „Lehet, hogy azért nem sikerült a gyereknek megválaszolni a dolgozat kérdéseit, mert én máshogy tettem fel neki a kérdéseket, mint egy tanárnő” – vélekedett az ügyvezető.
Így fogalmazódott meg benne, hogy a tanárok töltsék fel a feladatokat az applikációba. Ehhez nagyon sok tanár közreműködésére van szükségünk, hiszen minden tanár mást és máshogy kérdez.
Felső tagozatban, bár a könyvek otthon voltak, már nem mindig tudott segíteni a gyerekeknek. Magántanárhoz jártak, de ez egyrészt költséges, másrészt időigényes megoldás.
„Pont ezért szeretnénk minden tantárgyat egy applikációba beletenni.”