Túl a 300 ezer tesztkitöltőn

Több mint 300 ezer fiatal töltötte ki eddig a DUE Médiahálózat online edukatív tesztjeit, a bűvös számot április elején egy pécsi diák segítségével lépte át szervezet. A Nagy Diák Tesztek páratlanul fontos visszajelzést adnak arról, hogy miként gondolkodik a jövőt közvetlenül befolyásoló Z-generáció, milyen tudással rendelkeznek, és egyáltalán kik ők, mik a kedvenc filmjeik, zenéik, kommunikációs eszközeik.

A Nagy Diák Tesztekben a fiatalok számot adhattak a tudásukról és készségeikről pénzügyi, agrár, filmes és bűnmegelőzési kérdésekben, de felmértük az ismereteiket a KRESZ-ről, a rendszerváltás eseményeiről, sőt három alkalommal az intelligencia szintjüket is megmérhették. Az eredmények sokat segítettek abban, hogy átfogó képet kapjunk a Z-generációról. Az 1995 és 2010 között született fiatalok a nagybetűs élet előtt állnak, hamarosan a munkaerőpiacra lépnek, vagy már most is dolgoznak, építik a gazdaságot, befolyásolják Magyarország működését és alakítják annak jövőjét.

300 ezer egyéni kitöltés után érdekes kép bontakozik ki a fiatalokról.

  • 93 százalékuk használ okostelefont az utóbbi tesztek kitöltési adatai alapján
  • 97 százalék tudta, hogy szexuális tartalmú képet netes felületre feltölteni veszélyes lehet, mert az ember könnyen elveszítheti a kontrollt a kép további sorsa felett
  • 87 százalék pontosan megjelölte, hogy mi az a clickbait (szenzációhajhász, kattintásvadász internetes tartalom), azonban a mém megnevezésével kapcsolatban már messze nem voltak ennyire magabiztosak.
  • Kimondottan jók a pénzügyi elméleti kérdésekben, tudják, hogy mi az az infláció és az ÁFA, ismerik a diákhitelt és annak működését. A gyakorlati, praktikus dolgokban is tájékozottak, például tisztában vannak a protokollal abban az esetben, ha elvesztik, vagy ellopják a bankkártyájukat.
  • Rosszul teljesítettek azonban a fiatalok az általános biztosítások kérdéskörében
  • Kimondottan tájékozatlannak mutatkoztak a fiatalok egyes bűnmegelőzési kérdésekben, azt, hogy ki számít bűnsegédnek, mindössze 18 százalék fogalmazta meg helyesen, de az újtípusú pszichoaktív drogokkal kapcsolatos szabályozással, büntethetőséggel sincs tisztában a többség.
  • A korábbi generációk filmjei, zenéi egyáltalán nem ismeretlenek a fiatalok előtt, 98 százalék ismeri a Tankcsapdát, 79 százalék Lugosi Bélát Dracula szerepével azonosította és 78 százalék azt is tudta, hogy a Vukot Fekete István írta, de a Macskafogó és a Körhinta című filmek is népszerűnek mutatkoznak.

A Nagy Diák Tesztek többek között olyan témákat is feldolgoznak, amelyek a fiatalokat aktuálisan érintő társadalmi problémákra reflektálnak.

„A tesztekkel hasznos tudást kapnak a játékosok, és ezzel az egyén szintjén történő edukáció valósul meg. A nagy kitöltőszám és az egymást követő években újra jelentkező programok az egyén szintjéről már társadalmi szintre is emelik az ismeretbővítést, a szemléletformálást” – mondta dr. Szayly József, a DUE alelnöke. „Ez a korosztály hagyományos módszerekkel nehezen megszólítható és aktivizálható. Éppen ezért innovatív és kreatív formában juttatjuk el a teszteket a célcsoporthoz azokon a platformokon, amelyeket a leginkább használnak és kedvelnek. A Nagy Diák Tesztek applikáció kifejlesztésére az élményszerűség javítása, a trendek követése, a korosztály elvárásainak való megfelelés ösztönözte a DUE munkatársait. Ezen túl hasznos a szponzorainknak az is, hogy együttműködésünk TCR kampányban kap nyilvánosságot” – tette hozzá Szayly József.

A program következő célja az 500 ezer kitöltő elérése, valamint újabb fontos témák felvetése.

A DUE Médiacsoport egyik tagját, a DUE Produceri Iroda Kft.-t a napokban nagy elismerés is érte, ugyanis a Best.net digitális kampányversenyen a társadalmi célú reklám, illetve szerepvállalás (TCR, CSR) kategóriában döntőbe jutott. Ezt megelőzően 2020 decemberében díjazták a DUE Médiacsoport másik tagját: dr. Pintér Sándor belügyminiszter a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanáccsal immáron négy éve tartó, sikeres együttműködéséért, valamint a negyedik alkalommal elindított Nagy Diák Bűnmegelőzési Teszt megrendezéséért elismeréséül miniszteri elismerő díszoklevelet adományozott a DUE-nak.

A 300 ezer korosztályos kitöltő részvétele a Nagy Diák Tesztek országos edukatív játékban remek sajtóvisszhangot kapott. Az alábbi helyeken jelent meg cikk a DUE eredményéről:

https://index.hu/belfold/2021/04/10/z-generacio-felmeres-due-mediacsoport/

https://bcoolmagazin.hu/milyenek-mit-tudnak-a-mai-fiatalok/

https://profitline.hu/Milyenek-mit-tudnak-a-mai-fiatalok-420476

https://uzletem.hu/vallalkozo/ezek-a-z-generacio-kedvenc-kommunikacios-eszkozei

https://markamonitor.hu/2021/04/07/tarsadalmi-problemakra-reflektal-es-a-z-generaciot-formalja-a-due-mediacsoport/

https://mediapiac.com/trending-now/haromszazezren-toltottek-ki-eddig-a-nagy-diak-tesztet/718440/

https://magyarnemzet.hu/kultura/haromszazezren-toltottek-ki-eddig-a-nagy-diak-tesztet-9618668/

Felhasznált képek:

Filmteszt – Fotó: Kecskeméti Dávid

Szayly József – Fotó: Pozsonyi Zita