Az idő telik, a stílus marad. Vagy mégsem?

A nagy visszatéréseké volt a múlt hét, mivel több olyan előadó is új zenével kedveskedett, aki több hónapja, vagy akár éve nem jelentetett meg semmit. Ezek mellett pedig az általam legjobban várt album, a Lil Pump 2 sajnos nem jelent meg. Nem mintha odáig lennék a munkásságáért, de egy, a hallgatóság által megosztónak talált albumot számomra mindig nagyobb élvezet átrágni. Viszont nézzük azt, amink van és vegyük górcső alá, mit is tartogatott a 29. hét.

Ellie Goulding – Brightest Blue

Amikor először ránéztem Ellie Goulding pályafutására, kifejezetten meglepődtem, amikor láttam, hogy 2020-ban már van egy kiadott albuma, ami valami folytán elkerülte a figyelmem. Annyira azért mégsem én vagyok a ludas, mivel ez a 2010-es Bright Lights című lemezének a 10. évfordulós kiadása. Így tehát ha ezt nem vesszük figyelembe, öt év telt el Goulding előző lemeze óta. Ennyi idő pedig a mai zenei világban elég soknak számít, amellett, hogy egyes zenészek félévente visszavonulnak, majd visszatérnek. Ennek ellenére a Brightest Blue nem hozott gyökeres változást. A nagy részét maga Goulding írta, a pop stílus megmaradt, viszont észrevehető, hogy több az elektronikus és a hiphop elem, mint korábban. Egy korábbi interjúban az énekesnő azt nyilatkozta, hogy egy teljesen szóló album lesz, viszont a korábban érkezett kollaborációinak is helyet fog szorítani. Így is lett, mivel az eredeti albumon csak egy vendégelőadó szerepel. Viszont érkezett egy bővített kiadás is, amelyen például Lauv, Diplo és Juice WRLD is helyet kapott.

KYLE – See You When I am Famous!!!!!!!!!!!!

KYLE számomra az idei év egyik legkellemesebb meglepetése. A zenéi közül párat ismertem régebbről, viszont tavaly kezdtem el többet hallgatni. A See You When I am Famous!!!!!!!!!!!! korábban kiadott dalai közül pedig már a YES! és a What It Is is az egyik kedvencem volt idén. Az egész album pedig csak növelte a lelkesedésemet és az elégedettségemet. Egyszerre pörgős és laza, mellette pedig egy esti pihenéshez is tökéletes. Abszolút nem bánta meg szerintem maga KYLE sem, hogy februárban visszavonult a közösségi médiától és az albumnak szentelte minden idejét. A borító pedig magáért beszél, az előadó középiskolai tablóját ábrázolja, ami tükrözi, hogy mekkora hatással volt rá a gimi, ez pedig nagy szerepet kapott az albumon. Innen jött a címe is, hiszen az üzenet nem más, mint „Találkozunk, amikor híres leszek”, azaz See You When I am Famous.

DJ Khaled, Drake – GREECE / POPSTAR

Drake-el karöltve érkezett meg újra DJ Khaled a slágerlistákra, még pedig azok elejére. Egyszerre két dalt is kirakott az amerikai producer, ráadásul mindkettőn Dizzy hangja szólal meg. A számok Khaled új albumán kapnak majd helyet, amely akár még idén is megérkezhet.

A GREECE-en Drake a luxusról, méregdrága ruhákról és a görög vakációiról rappel, sok rajongó szerint The Weekndhez hasonló hangon. Ha többször meghallgatjuk, tényleg észrevehető, hogy a hang kicsit torzított, viszont az alaphoz így szerintem sokkal jobban passzol. Már csak annyi kérésem lenne, hogy Abel is ugorjon rá a dalra egy verzé erejéig, és egy igen erős remixet kaphatnánk. Érdekesség, hogy OZ, napjaink egyik leghíresebb producere elkészítette a saját, német verzióját a dalból. Miután pedig egy részletet kirakott róla Instagramra, Drake lecsapott és elkészítette a saját verzióját, amelynek a szövege nagyon hasonlít az eredetire.

A másik dal, a POPSTAR, a nevéből is adódóan arról szól, hogy milyen az élet sztárként. Végtelen mennyiségű hívások lányoktól, helikopterek, hatalmas költekezések és felfoghatatlan értékű karórák. A számot DJ Khaled mellett OZ, DAVID és ELI producerelte, ami meg is látszik, hiszen az eredmény egy olyan flow, amire az ember felkapja a fejét, és nem tud nem rá figyelni.

Anne-Marie, Doja Cat – To Be Young

2020 egyik felfedezettjével, Doja Cattel állt össze Anne-Marie, hogy visszaemlékezzenek a hanyag és meggondolatlan szerelmeikre, valamint fiatalságukra. Na azért pontosítsunk, mivel mindkét énekesnő a húszas éveit tapossa, jelen esetben a kamaszkor számít fiatalságnak. A To Be Young a harmadik zene Anne-Marie következő albumán, ezzel együtt az első közös alkotás Doja-val.

YUNGBLUD – Strawberry Lipstick

Azok között a zenésze között, akiket követek Instagrammon talán kevésszer láttam ennél nagyobb hype-ot egy-egy zenének az érkezésével kapcsolatban. YUNGBLUD július elején törölte az összes posztját, onnantól a Strawberry Lipstick körül forgott szó szerint minden. Dom a haját is befestette, majd július hatodikán a világ több nagyvárosában posztereket találtak a rajongók, nem nagy meglepetésre a dalt promózva. Pár nappal később kitett egy videót, amelyen elégette a 21st Century Liability albumon viselt kabátját. A videó alatt ez a szöveg állt: „Ideje kilépni a 21. századból.” Kicsit csalódtam ebből a szempontból, mivel amiatt az album miatt szerettem meg Domot és hatalmas hatással volt rám. Viszont azt el kell fogadni, hogy az énekesek is emberek, ők is változnak.

Ezzel együtt elsőre, személy szerint nagyon nem jött be a Strawberry Lipstick. Túl punk volt és valahogy nem illett össze. Pár napra rá pedig újra meghallgattam és, ahogy YUNGBLUD is mondaná: mental! Azóta teljesen ráfüggtem, a klip pedig amit kapott amennyire abszurd, annyira ragad magával.

Troye Sivan – Easy

Egy szomorú, de ennek ellenére gyönyörű dalt tehetünk rá Troye Sivan hamarosan érkező, In A Dream albumára. Amellett, hogy a már meglévő Take Yourself Home az egyik kedvenc idei dalom, az Easy is egy olyan szám lett, amely nagyon erőssé teszi az albumot. Hiába szeretem sokkal jobban a boldogabb albumokat eddig úgy néz ki, hogy az In A Dream sokkal inkább a szomorú, szakítós vonalat fogja képviselni. Ha viszont ilyen dalok lesznek rajta én leszek az utolsó, akit ez zavarni fog.

(Lendvai Martin)

(Képek forrásai: https://pitchfork.com, https://thatgrapejuice.net)