Szerintem jelenleg Magyarországon nincs olyan ember, aki nem ismerné Győrfi Pál nevét. Sőt, valószínűleg nagyon sokatok álmából felkeltve is el tudná mondani az ikonikussá vált hirdetés szövegeit. De kicsoda ő valójában és mivel foglalkozik? Miért pont az ő reklámjaival találkozunk szinte minden egyes platformon?
Győrfi Pál az Országos Mentőszolgálat szóvivője, kommunikációs szakember, mentálhigiénikus, valamit PR-szakember. A közéletbe sem most került be, hiszen aki eddig nézett tévét többször is találkozhatott a nevével, hiszen a baleseteknél ő tájékoztatja a tévénézőket.
Elmondása szerint már az óvodában, 6 évesen elhatározta, hogy mentős lesz. Ez annak volt köszönhető, hogy közel laktak gyerekkorában a Markó utcai mentőállomáshoz. Nagyon sokat töltött az állomáson, sőt, volt, hogy még a mentősök autogramjait is begyűjtötte.
Talán azt már tudod, ahhoz, hogy ismert legyél, nem feltétlenül kell egyetemre menned. Így volt ez Győrfi Pállal is, hiszen első próbálkozásra őt sem vették fel a Semmelweis Egyetemre. Emiatt 15 éven keresztül mentőápolóként dolgozott, majd a HIETE Egészségügyi Főiskolán mentőtiszti diplomát szerzett. Tanulmányait folytatta, elvégezte immáron a Semmelweis Egyetem Mentálhigiéne szakát. Szerinte ugyanis a mentős munka nem merül ki a fizikai segítségben, a betegek nagyrészét mentálisan is segíteni kell.
2002-ben kinevezték az Országos Mentőszolgálat szóvivői posztjára. Ezt azzal a feltétellel fogatda el, hogy átszervezheti az intézmény kommunikációs rendszerét. Ezt a munkáját közel tíz éve látja el, ez idő alatt több, mint 6000 alkalommal ált a tévénézők és a sajtó elé.
Sokan nem tudják róla, de a mentőzés és a szóvivős feladatai mellett kommunikációs tréningeket is tart az ország egész területén. Ezekkel a foglalkozásokkal segít azoknak a problémáknak a megoldásában, hogy
mit kezdjenek az emberek a nyilvános szerepléssel, de akár egy elsősegélynyújtó tanfolyamán is részt vehetünk. Tart ezeken kívül motivációs előadásokat is, leginkább az egészség és egészségünk megőrzése témakörökben.
Ahhoz, hogy ma ennyire híressé váljon, sokat hozzátett az új koronavírus járvány. Hivatalos szóvivőként egyértelmű volt, hogy a kormány őt kéri fel a vírussal való tájékoztatás feladatára. Mivel ahhoz, hogy minél több emberhez eljusson a legtöbb információ, a kormány minden platformon elkezdte reklámokkal hirdetni őket. Így történt meg, hogy Győrfi Pállal szinte mindenhol összefut már az ember, naponta többször is. Majdnem az összes Youtube videó előtt, tévéműsorok között, sőt, már Tiktokon is megtalálható.
A legutóbbi annak is köszönhető, hogy legidősebb gyermeke, Dani több tízezer követővel rendelkezik az appon. Győrfi Pál pedig nem volt rest részt venni a legújabb videóiban, amelyek közül van, ami már meghaladta a 2 millió megtekintést. Sőt, átírták a Bee Gees – Stayin’ Alive című számát is. Erre pedig készítettek egy humoros, rövid videót, ezzel is a kézmosás fontosságára felhívva a figyelmet.
(Lendvai Martin)
(Borítókép forrása: https://infostart.hu/)