A „kínai Facebook” térhódítása

A „kínai Facebook” térhódítása

A járvány kitörése óta elképesztő mennyiségű ember özönlött a TikTok névre keresztelt kínai fejlesztésű alkalmazásra, ami méltán híres a licences zenék ingyenes használatáról. A hirtelen jött népszerűséget mi se mutatja jobban, minthogy 12 millió dollárnak megfelelő összegű profit ütötte a markukat a járvány kezdete óta. Napjainkban már olyan hatalmas közösségi média-platformokkal vetekszik, mint a Facebook és az Instagram.

Na de kérdem én, mire fel ez a nagy rajongótábor? Persze, persze ott vannak a korábban említett ingyenes zenék, amit mindenki kiélvez, de arról senki nem ejt szót, hogy az előadóknak mennyit fizet ezért havonta a TikTok, vagy egyáltalán fizet-e. Tény, hogy a szóban forgó énekeseknek is nagyszerű promóció, ha eltátogják a saját számukat a telefonjuk előtt, és a rajongóik „duettezni” tudnak velük. Ennek ellenére én mégis megkérdőjelezem ennek a létjogosultságát.

Az idióta kihívások sorra követik egymást, amikből gyakran baleset lesz, rosszabb esetben halállal végződik. Múltkor az angol The Sun írt róla, hogy egy kislány gerinctörést szenvedett, mert a csapattársai kirúgták ugrás közben a lábát, és nem heccből, hanem a lány kérésére, hogy feltolhassa a netre az épp népszerű hashtagekkel az erről készült videót. Napjainkban értékmérő lett a nézettség, és a kedvelések száma, amik átitatják a közösségi média világát, de a TikTok egy új színteret adott ezeknek az elkorcsosulására.

Egyre többet hallani, hogy tizenévesek álma TikTok-sztárnak lenni, vagy épp influencerként milliókat húzni le nagyvállalatokról. Nincs annyi szponzorációs lehetőség, hogy minden hasonló gyerek álma megvalósulhasson, és azt kell, mondjam: hála Istennek. Remélem, ez egy pofon számunkra, hogy egy trend követése, egy dekoltázs villantás, egy olyan kép, amit nem mernél megmutatni a nagymamádnak, nem vezet semmilyen jövőképhez.

A legszomorúbb az egészben, hogy egyre fiatalabbak vannak jelen az interneten elcsalt korral a profiljukban. A nyáron egy gyerektáborban voltam arcot festeni, ahol az átlag kor nagyjából 10 év volt. Ebbe a korosztályba tartozó – ha nem fiatalabb –, lányok kérdezgették tőlem, hogy van-e TikTokom, mert szeretnének bekövetni. El voltam hűlve, hogy egyáltalán tudnak ennek a létezéséről, ráadásul jobban tudják használni, mint én valaha fogom. És mikor megkérdeztem tőlük, nekik miért van, akkor azt mondták, mert mindenki másnak is. És tudjátok nekem miért nincs TikTokom? Mert nincs annyi szabadidőm, amennyit ezek az általam csak butító alkalmazásnak hívott appok elvennének az életemből.

Mert pontosan mire is jó a TikTok? Leülsz elé, tátogsz egyet, pörgeted a videókat, aztán azon kapod magad, hogy három órád semmivé lett, és egy deka értéket nem szívtál magadba.

(Szalai Bogi)

Oszd meg a Facebook-on!

Események

Social

9,071RajongóTetszik
678KövetőKövetés
237FeliratkozóFeliratkozás

Legyél DUE-tag!

Egyre több kedvezményt kapnak a Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesületének tagjai. A DUE sajtóigazolványa kinyitja a kapukat a diákújságírók előtt, legyen szó interjúról, vagy egy kiállítás meglátogatásáról.

Tagság hosszabbítás

Nálunk mindig október 31-én ér véget a DUE-év, és ezzel lejár a DUE-tagság érvényessége. Figyelj rá, hogy ne szakadjon meg a tagságod, és mielőbb...

Ne dőlj be!

A „kínai Facebook” térhódítása

Oszd meg a Facebook-on!

A „kínai Facebook” térhódítása

Oszd meg a Facebook-on!

X