Sokan nem szeretik, rengetegen preferálják – megosztó kérdéskör az elmúlt években állandó témává vált digitális oktatás. Egyesek ellenzik, mások támogatják az elektronikai eszközök bevonását a tanórákba. Az utóbbiakat szeretné támogatni a Yettel 2015-ben létrehozott országos kezdeményezése a ProSuli program.
A program célja
A ProSuli 2015-ben indult, akkor még Hipersuli néven. Fő küldetése, hogy iskolákat fogjon össze, támogassa a digitális oktatásra nyitott pedagógusok munkáját, valamint tudatos internethasználatra nevelje a gyerekeket és szüleiket egyaránt. A Yettel szupergyors hipernet hozzáféréssel járul hozzá a diákok oktatásához, mára országszerte mintegy 135 iskolába jutott el a program.
Digitális tananyagfejlesztő pályázatának tréninganyagait közel 800 tanár alkalmazza, több mint 40 000 fiatalt elérve ezzel. A hálózathoz csatlakozott iskolák pedagógusai részt vehetnek ingyenes tanárképzéseken és szakmai támogatást is kaphatnak. Emellett a kezdeményezés arra biztatja a tanárokat, hogy a tanórák során bátran merjenek oktatási célra kifejlesztett alkalmazásokat használni.
A lehetőség adott
A ProSuli programba az ország bármely iskolája beléphet, amennyiben nyitottak és elkötelezettek a digitális oktatás iránt. Az intézmény oktatóinak a lehető legnagyobb létszámban be kell iratkozniuk az online kurzusokra, majd elvégzésük után félévente ki kell tölteniük egy kérdőívet az oktatás aktuális fejleményeiről, illetve az iskola honlapján fel kell tüntetniük a ProSuli logóját. Arra is lehetőség van, hogy olyan pedagógusok is csatlakozzanak, akiknek iskolájuk nem vesz részt a programban. A ProSuli az évek során felhalmozott tapasztalatok felhasználásával akkreditált képzést is biztosít.
A pandémia alatt sem állt le
A program 2020-ban, a koronavírus járvány miatti iskolabezárás idején is igyekezett segíteni a tanárokat. Javaslatcsomagot készített a pedagógusok, intézmények és szülők számára, internetes oldalakat ajánlott többek között számonkéréshez, gyakorláshoz vagy akár online prezentáláshoz.
Az élvezetesebb tanulásért
A ProSulit nem úgy kell elképzelni, hogy egész nap monitor elé kényszeríti a gyerekeket, hanem mint egy lehetőséget. Amikor arra szükség és lehetőség van, a tanulók használhatják az elektronikai eszközöket, hogy ezáltal színesebbé, interaktívabbá váljanak a tanórák. Ez a módszer előnyös mind a tanárok, mind a diákok számára, hiszen sokkal szórakoztatóbb, motiválóbb, ha nem csak papírra írnák a megoldásokat, hanem élvezik az alkalmazott modern eszközök és technikák adta lehetőségeket. A másik oldalról a pedagógusok sokkal könnyebben tudják megalkotni a feladatokat, mint a hagyományos módon, ráadásul javítaniuk sem kell azokat, mert a legtöbb applikáció azonnal kiírja a helyes megoldásokat. A diákok, ha jól dolgoztak, dicséretet kapnak, ha hibáztak, újabb próbálkozásra való ösztönzést és további gyakorlásra való biztatást, ami elengedhetetlen az eredményes tanuláshoz.
(Botos Mici)