Valamilyen szinten teljesen megérte a múlt hetet kihagynom, és ismét egy két hetes összefoglalót csinálni, hiszen egyik hét sem volt az egyik legjobbja. A kettőt összességében véve viszont egy igen erős felhozatalt hoztam, leginkább single-k tekintetében. Lesz itt ismételten Juice WRLD, a tavalyi év legnagyobb sikerű előadója, Billie Eilish és az újszerű magyar hiphop zászlóshajójának egyik kormányzója, a DUE-s kötődésű Lil Frakk is új albummal jelentkezett. Ez volt tehát az év 31. és 32. hete.
Dominic Fike – What Could Possibly Go Wrong
Dominic Fike neve nem feltétlenül mond sokat az összes zenerajongónak, hiszen a 3 Nights című dalát kivéve, nagy részben kerüli a mainstream vonalat. Ennek pedig a hátulütője, hogy a zenéi nem kapnak akkora figyelmet, mint azoké, akik a megszokott és bevált sémára gyártják a dalokat. Na, de a kis kitérő eszmefuttatás után térjünk rá Dominic debütáló albumára, a What Could Possibly Go Wrongra. Az előadó a lemez címe kapcsán a következőket mondta: „Ez az a kérdés, (Mi rossz történhet? – a szerk.) ami ott volt a fejünkben végig, azokkal az emberekkel akik körülöttem voltak. A kezdetektől fogva bennünk volt szóval, így nyer értelmet az egész.” – utalt a készítők hozzáállására az album készítése közben. A dalokon sok előadónak a hatása érződik, ilyenek például a blink-182, Lil Peep, de ide sorolhatnánk a modern, minimalista hiphop bármelyik előadóját. A nagy változatosság pedig csak dob az albumon, ami így egy izgalmas kalandra kalauzol el minket. Azoknak akik egy kis újdonságra vágynak és szeretik a diverzitást, tökéletes választás.
Lil Frakk – Kutyavásár
Talán a sorozat történetének egyik legérdekesebb darabja a mostani, ugyanis ez az első alkalom, hogy magyar előadó albuma került fel a listára. Az már csak ráadás, hogy Lil Frakk, azaz Jorgosz sok szállal kötődik a DUE-hoz is. Mielőtt rátérünk a Kutyavásárra, szeretnék elmesélni egy személyes történetet, hogy mégis hogyan ismerkedtünk meg két éve Frakk-kal. 2018-ban, az első táboromban a vlogger csoportba kerültem egy furcsa, görög nevű sráchoz és egy videóblogger-növendék lányhoz. Egyik nap a szobánkban beszélgettünk pár, régebbi motoros sráccal, amikor megmutattam nekik egy Lil Frakk nevű előadó, Írj már vissza Gyurcsány Feri című számát, amit azon a nyár elején rengeteget hallgattam. Erre az egyikük kicsit fura tekintettel szegezte nekem a kérdést, hogy: Ugye tudod, hogy ez a Lil Frakk a csoportvezetőd? Ekkor tudatosult bennem, hogy ez a furcsa, görög nevű srác, akivel több napja dolgozom együtt, az akinek a zenéjét hallgattam.
Azóta viszont rengeteget változott a világ, hiszen Frakk tavaly áprilisában kiadta az első albumát, a Brokazt, most pedig már a második is kifutott a stúdióból. A Kutyavásár ismét egy közös projekt lett D.Koms-szal, a hazai hiphop egyik legnépszerűbb beatmakerével. A lemez az elmúlt év történéseit foglalja össze, új elemekkel és konfortzónán kívüli szövegekkel, alapokkal. Az Intro-t kivéve minden dal külön vizuált kapott, amelyek Pál Ákossal karöltve készültek. Összességében az album egy minőségi anyag lett hazai szinten és remélem nagyon, hogy ez a társaság nem fog elmenni a nézettséggenerátor trash magyar dalok irányába, hanem inkább a saját vonalukat építik ki az évek folyamán.
DaBaby, Stunna 4 Vegas – NO DRIBBLE
Megérkezett a deluxe kiadás DaBaby, BLAME IT ON BABY albumához. Jelen esetben viszont csak egy dalt, a kedvencemet szeretném kiemelni belőle, a Stunna 4 Vegas-szal közös NO DRIBBLE-t. Már maga az egész album is nagyon tetszett, viszont jelen esetben a bővített kiadás nem csak plusz dalokat hozott, hanem egy kis változást is, ami sokkal jobbá tette. A NO DRIBBLE hozza DaBaby ugráló ritmusát, viszont megtartja a monotonabb rap részt, amit a háttérben lévő bekiabálások folyamatosan feldobnak. Az egész deluxe-szal egyébként az az érzésem, hogy több dal is helyet érdemelt volna az eredeti albumon. A NO DRIBBLE mellett pedig a GO, vagy éppen a BLIND is olyan, amelynek van esélye, hogy nemcsak felkapott, de top rap sláger is legyen. DaBaby ezzel bizonyította, hogy nagyok az esélyei az idei év legjobbjának lenni a saját stílusában.
Billie Eilish – my future
A februári James Bond film főcímdal óta az első idei dala érkezett meg a tavalyi év legnagyobb nyertesének, a többszörös Grammy-díjas Billie Eilish-nak. A my future az énekesnő múltjára és a jövőjére is reflektál. Egy fejlődést mutat be, hogyan lesz a melankolikus és szomorú lányból egy boldogabb. A dal abból a lánynak a szemszögéből szól, akik az idontwannabeyouanymore tükrében ül. Így ez felfogható egy üzenetnek a régebbi énjéhez is. Ez a dal viszont egy új fejezetet is indíthat Billie karrierjében, ami már sokkal inkább boldog és pozitív töltetű lehet. Az már más kérdés, hogy egy ilyen hirtelen váltás akkor történik, mikor már sikerült befutnia, a szememben kicsit hitetlennek tűnik, de ezt a feltételezést csak az idő igazolhatja, vagy éppen cáfolhatja.
Cardi B, Megan Thee Stallion – WAP
Egy erősen szexuális töltető dalra állt össze a 2019-es év legjobb rap albumát előadó Cardi B, és az idei év egyik legnagyobb felfedezettje, Megan Thee Stallion. A WAP jelentését inkább le sem írnám, a lényeg viszont, hogy a szöveg – mármint, az eredeti, nem a rádióba szánt verzió – legfőképpen a szexuális függetlenségről. Annak ellenére, hogy a szöveg szerintem borzalmas, és már-már túl sok, az alap kifejezetten jól sikerült hozzá. Egy nagyobb basszusokkal tarkított beatet kaptunk, amihez egy jól loopolt sample is jár, így egy igen fülbemászó dallam lett a végeredmény. A hozzá érkezett videóklippben pedig olyan híres személyek is megjelennek, mint Kylie Jenner és Rosalía.
Juice WRLD, The Weeknd – Smile
Az általam legjobban várt kollabot hozta el a héten Juice WRLD és The Weeknd. A Smile ismerős lehet a régi Juice fanoknak, hiszen 2018-ban, több, mint két éve már ki lett leakelve, akkor viszont még Sad néven. Ez a verzió még tartalmazott egy üres verzét, erre ugrott rá Weekend, így színesítve a palettát. Véleményem szerint Juice WRLD egyik legjobb, de minden esetre legérzelmesebb dala lett. Ezt persze tetőzi, hogy már nincs köztünk, viszont jó látni és hallani, hogy ennyire minőségi dalokat hagyott maga után.
Lendvai Martin