Vissza az iskolába – 5+1 tipp, hogy könnyen visszaszokj a sulis mindennapokba

Vissza az iskolába – 5+1 tipp, hogy könnyen visszaszokj a sulis mindennapokba

 Az iskolakezdés szinte minden évben felér egy tortúrával. Vissza kell rázódni egy olyan rendszerbe, amitől teljesen elszoktunk, visszatér a koránkelés, a személyes találkozások és az oktatásunk minden pozitív és negatív velejárója. Íme 5+1 tipp, hogy a kezdetleges nehézségeket hamar átvészeld!

 

  1. Időbeosztás, naptárvezetés

 A szervezet belső órájának egyensúlya komoly szerepet játszik a mindennapokban. Befolyásolja a hangulatot, a teljesítményt és az anyagcsere működésének szabályozását, ezért fontos, hogy napjaink rendszerezettek legyenek. Mint sok más dolog, ez is személyenként változó. Ám érdemes figyelmet fordítani rá és az iskola kereteihez igazodva létrehozni egy napirendet. Ezzel időt és energiát spórolunk, valamint rengeteg stressztől mentjük meg magunkat. Célszerű naptárat vezetni, amibe feljegyezzük a beadandók, felmérők és egyéb határidők dátumát, így időben el lehet kezdeni foglalkozni azokkal. Tanácsos óráról órára készülni és több, kisebb részletben megtanulni a hosszabb tananyagokat. A halogatás elkerülése hosszú távon kifizetődő. Az átláthatóság és rendszeresség sokban hozzájárul ahhoz, hogy hamar fel tudjuk venni a ritmust és gyorsabban képesek leszünk jól teljesíteni.

 

  1. Pakolj össze!

„Rend a lelke mindennek!“ – tartja a mondás és ez a tanulásra is érvényes. A rendezett környezet sokban hozzájárul a megfelelő koncentráció eléréséhez. A rendetlenség, a széthagyott tárgyak megnehezítik a figyelem összpontosulását és a keresgélés megszakítja a tanulás vagy leckeírás folyamatosságát, kizökkent a ritmusból és hosszútávon az akadozó tanulási folyamat elkedvetlenedéshez és halogatáshoz vezet. Érdemes folyamatosan odafigyelni a tárgyakra, tankönyvekre, és papírokra hogy ne halmozódjanak fel, ezzel elkerülhetjük a káoszt.

 

  1. Tornázz, sétálj, táncolj!

 Az egyik legnehezebb dolog, mikor egy hosszú nap után még neki kell állni tanulni és házit írni. Erre egy jó módszer, ha kicsit megmozgatod a tagjaidat mielőtt leülsz az íróasztal elé. Ugyanez hatékony, ha kezdesz elpilledni és lankad a figyelmed. Sétálj egyet az utcában, játssz kicsit a kutyáddal, indíts el valami zenét és táncolj! A lényeg, hogy pezsdítsd fel magadat, hogy tovább bírd és nem mellesleg ezek az 5-10 perces önmagadra fordított időszakok még kellemesek is.

 

4. Étkezés

Az iskolakezdés az immunrendszer számára szintén megterhelő. Hosszú idő után térünk vissza közösségbe, ahol számos kórokozó ütheti fel a fejét, ezért fontos a megfelelő táplálkozás és az egész évben ajánlott vitaminbevitel. A napi 5 étkezés, (ami a megfeszített iskolai napokon sajnos akár 2-3 alkalomra is redukálódhat) elengedhetetlen a kellő mennyiségű tápanyagbevitelhez, a koncentrációhoz és az idegrendszer fejlődéséhez. A vitaminok jótékony velejárói közül továbbá kifelejthetetlen a nyugtató hatás, például a B5 vitamin esetében, ami növeli a hormonok termelését, ezzel serkenti az agyműködést, enyhíti a depressziót, a szorongást és a stressz okozta egyéb tüneteket. Mindezek mellett a folyadékbevitel sem hanyagolható, hiszen a méreganyagok távozása, a szervezet tisztulása nagyban hozzájárul a jó közérzethez.

 

  1. Pihenés

Bár az ősz nem a kialudt, virágzó gyerekek időszaka, mégis oda kell rá figyelni, hogy mennyi pihenés jut egy napra. Az idegrendszer számára elengedhetetlen az alvás, annak a tartós hiánya pedig komoly károkhoz vezethet. A szédülés, koncentrációzavar, hányinger és rossz hangulat csak néhány tünete a kialvatlanságnak. Az általános iskolás gyerekeknek átlagosan 9-10 óra alvásra van szükségük, míg a középiskolásoknak és egyetemistáknak a 7-8 óra lenne ajánlott. Érdekesség: fontos odafigyelni arra, hogy ne az ágyban tanuljunk vagy írjunk házi feladatot, így nem visszük oda a stresszel gyakran társuló iskolai dolgokat, a pihenésnek és a relaxációnak fontos része, hogy olyan helyen történjen, ahova nyugalmat társítunk.

 

+1 Az internet (még mindig) a barátod

Egy hosszú, száraz tankönyvi anyagon átrágni magát az embernek nem egyszerű, hamar bele lehet unni, ez pedig a tanulás rovására mehet. Sokkal izgalmasabb újra elővenni a tavalyi tananyagokat és ismételni, ha az adott téma érdekesen van tálalva, erre pedig nincs jobb eszköz, mint az internet világa. Egyre több olyan YouTube csatorna épül ki, ami rengeteg tudást szolgáltat olyan formában, ahogyan az iskolában nem feltétlenül kapjuk meg azt, ilyen például a Holnap Témazáró vagy a Tanulom Magam. Persze kihagyhatatlan az oldalak közül a zanza.tv és a nyelvtanulást is számos applikáció teszi játékossá és egyszerűbbé, ezt pedig érdemes kihasználni és beépíteni a tanulással teli mindennapokba már az elejétől kezdve.

 

(Vörös Rebeka F.)

Oszd meg a Facebook-on!

Események

Social

9,071RajongóTetszik
1,023KövetőKövetés
237FeliratkozóFeliratkozás

Legyél DUE-tag!

Egyre több kedvezményt kapnak a Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesületének tagjai. A DUE sajtóigazolványa kinyitja a kapukat a diákújságírók előtt, legyen szó interjúról, vagy egy kiállítás meglátogatásáról.

Tagság hosszabbítás

Nálunk mindig október 31-én ér véget a DUE-év, és ezzel lejár a DUE-tagság érvényessége. Figyelj rá, hogy ne szakadjon meg a tagságod, és mielőbb...

Ne dőlj be!

Vissza az iskolába – 5+1 tipp, hogy könnyen visszaszokj a sulis mindennapokba

Oszd meg a Facebook-on!

Vissza az iskolába – 5+1 tipp, hogy könnyen visszaszokj a sulis mindennapokba

Oszd meg a Facebook-on!

X