Karantén jóllét – hogyan ne hanyagoljuk el magunkat?

Karantén jóllét – hogyan ne hanyagoljuk el magunkat?

Most, hogy a többségnek újra bezárva kell eltöltenie a mindennapokat, előfordul, hogy beleununk a monotonitásba, elkényelmesedünk, nehezebben mennek a napi teendők és ahelyett, hogy hasznosan töltenénk az időt, egyszerűen visszatérünk a semmitevéshez. Ebben a cikkemben szeretnék tippeket adni ahhoz, hogyan osszuk be jól az időnket, ehhez pedig hogyan tartsuk magunkat.

Nagyon fontos, hogyha máshogy nem megy, készítsünk egy napirendet, a hét napjaira felbontva. Vegyük sorba, mit kellene aznap megcsinálnunk, megtanulnunk, de ezekhez adjunk hozzá szabadidős tevékenyégeket is, hisz nem a túlterhelés a cél, hanem egy produktív, hasznos, de annál kényelmesebb nap. Érdemes kijelölni egy füzetet és abban vezetni terveinket, vagy tökéletesen megfelel a célra egy okostelefon jegyzetrésze, esetleg még le lehet tölteni különféle applikációkat is a témában: Tudom ajánlani a Plan – Organize your life, Microsoft To Do vagy a Calandars: Planner & Reminders nevű alkalmazásokat, amik segítségetekre lehetnek.

Érdemes pontosan, órákra lebontva megtervezni a napjainkat, a feladatok biztos betartása érdekében. A reggeli ébredéstől kezdve, az azutáni tevékenységeken át, egészen az alvásig. Ha applikációt használsz, az esetek döntő többségében be tudod állítani, hogy értesítést kapj a következő teendő elkezdésére, de ha egy papírra írtad le teendőidet, akkor a telefonodon, az ébresztő beállításával tudod magad figyelmeztetni ezek elvégzésére.

Egyénenként sok bevált módszer létezik, hogy ébredés után energikusan kezdjük a napot. Ilyen lehet egy csésze kávé, tea elfogyasztása, egy vitamindús reggeli, esetleg egy gyors, egyszerű reggeli torna. Az utóbbihoz YouTube-on rengeteg hazai és külföldi tartalomgyártó áll rendelkezésünkre, ilyen például Kovács Ramóna oldala, vagy Maddie csatornája, a MadFit. De a 30 Day Fitness at Home, HitFit – At Home Workout nevű applikációk is a segítségetekre lehetnek a mozgásban. Ha a reggelhez nem is, de a napunkhoz nagyon érdemes valamiféle sportolást igazítani, hisz az egészségünk megőrzése érdekében ez egy elengedhetetlen cselekedet.

Erőt adhat még a felkelés után egy-egy kikészített motivációs üzenet, de kezdhetjük a reggelt a kedvenc bloggereinkkel, youtubereinkkel, akik mindig mosolyt csalnak az arcunkra és írásaikkal, videóikkal ösztönöznek bennünket.

Szabadidőnkben pedig próbáljunk magunkra koncentrálni és olyan dolgokat csinálni, amiket szeretünk. Ilyen lehet egy jó könyv társaságában tölteni az időt, de rászánhatunk perceket egy kis szépülésre, felfrissülésre (arcpakolás, körömfestés, forró fürdő) is. A kreatívabbak mindeközben ajándékok készítésével is foglalatoskodhatnak, hisz a Karácsony közeledtével mi sem szebb ajándék, mint egy saját kézzel készített kis meglepetés. Inspirálódni lehet a külföldi Kailee Elise csatornájáról, de Lone Fox és a magyar videós, Viszkok Fruzsi ötletei is tökéletesen megfelelnek a célra.

Mindig lebegjen szemünk előtt a cél, hogy miért dolgozunk, tanulunk annyit, miért fontos, hogy törődjünk magunkkal és ne lébecoljunk el teljes napokat. Ha semmi nem segít, hogy kilábaljunk a tehetetlenségből, akkor kérjük családunk és barátaink segítségét, hiszen rájuk mindig számíthatunk, ha baj van.

(Kozma Lilla)

Oszd meg a Facebook-on!

Események

Social

9,071RajongóTetszik
679KövetőKövetés
237FeliratkozóFeliratkozás

Legyél DUE-tag!

Egyre több kedvezményt kapnak a Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesületének tagjai. A DUE sajtóigazolványa kinyitja a kapukat a diákújságírók előtt, legyen szó interjúról, vagy egy kiállítás meglátogatásáról.

Tagság hosszabbítás

Nálunk mindig október 31-én ér véget a DUE-év, és ezzel lejár a DUE-tagság érvényessége. Figyelj rá, hogy ne szakadjon meg a tagságod, és mielőbb...

Ne dőlj be!

Karantén jóllét – hogyan ne hanyagoljuk el magunkat?

Oszd meg a Facebook-on!

Karantén jóllét – hogyan ne hanyagoljuk el magunkat?

Oszd meg a Facebook-on!

X